לירון מאמן כושר בראשון לציון

למה כדאי לנו לבצע פעילות ספורט בכלל ?

 

פעילות גופנית גורמת לנו להרגיש טוב מכיוון שבעת פעילות ספורטיבית הגוף מפריש אנדרופינים והורמונים חיוביים מהמוח דבר שגורם באופן בלתי מודע לתחושת סיפוק פנימית.

 

פעילות גופנית מחזקת לנו את הגוף במיוחד את השרירים החשובים-שרירי הליבה כגון: הבטן, האגן והגב-דבר שגורם למייצבים שלנו להיות חזקים ויציבים יותר דבר אשר משפיע באופן ישיר על גופנו בחיי היומיום שלנו.

 

פעילות ספורט גורמת לצפיפות עצם-"חוק וולף"-דבר שגורם לחיזוק העצמות והמפרקים בגופנו ובכך גורם לנו להיות יותר חזקים ופחות חשופים לכאבי המפרקים השונים אשר פוקדים את מרבית האוכלוסייה הלא מאומנת.

 

פעילות ספורט עוזרת לנו לשפר את סבולת לב ריאה ולנשימה טובה יותר בכך שהיא מגדילה את נפח שריר הלב וזרימת הדם לרקמות גדולה יותר.

 

. פעילות גופנית מגבירה את פעילות המעיים וגורמת לחילוף חומרים (מטבוליזם) טוב יותר דבר אשר גורם לנו לשרוף יותר אחוזי שומן במהלך הפעילות הגופנית.

.

חיי חברה והיכרויות חדשות- בכל מקום בו אנו עושים פעילות גופנית: בחדר הכושר, בפארק, בים או באימון פרטי נוצרת בנו התחושה שיש לנו מקום שבו יש חברים מוכרים לנו בדומה ליציאה לבילוי ולהיכרויות חדשות.

 

לפעילות גופנית חשיבות עליונה בשמירה על הבריאות. מדובר בזמן איכות ובהשקעה משתלמת. מחקרים רבים עומדים על תרומתה לאיכות חייו של האדם ולאריכותם.

 

עכשיו נעבור לשאלה האם להתאמן בכלל? איך להתאמן? ולמה?

הרבה אנשים מתאמנים אך באמת מכיוון שאין בידם את הידע איך להתאמן, הרבה פעמים עושים לעצמם נזקים ,ולפעמים נזקים בלתי הפיכים חס וחלילה. אדם גם אינו באמת יודע איזה סוג אימון הוא צריך ומפה מתחילה הבעיה.

לדוגמה אדם הסובל מעודף משקל שיטת האימון תהיה שונה מאדם רזה מבחינת כמות החזרות והסטים שלו.

אם אדם סובל מבעיה בריאותית גם אז תכנית האימונים שלו תהיה שונה משל האחר.

למעשה כל אחד מאתנו שונה מחברו ולכן כאשר אנחנו מגיעים לחדר הכושר יש לפנות למדריך הנוכח במקום על מנת לקבל ייעוץ שיתאים באופן אישי וספציפי לנו.

 

הכותב: ו.לירון

הינו מדריך ומאמן כושר מוסמך, מאמן כושר אישי ומקצועי

לירון מאמן כושר באזור ראשון לציון ונס ציונה

Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>